Lootje.reismee.nl

Op de scooter naar Paleokastritsa en Lakones (Corfu)

Vannacht zat ik om half drie bij het zwembad. Ik kon niet slapen dus dacht ik ga even met de laptop daar zitten. Best eng eigenlijk toen ik daar eenmaal zat. Ik had echt het idee dat ik bekeken werd. Toen de laptop eindelijk opgestart was bleek dat de wifi niet werkte. Terug naar bed maar dan.

Vanmorgen om kwart voor acht wakker geklopt. Er kwam water onder onze deur vandaan naar buiten. Wat bleek, Frans had zijn handen gisteren gewassen en de kraan niet goed dicht gedraaid. Een heleboel druppels zijn er uiteindelijk genoeg om de boel te laten overstromen...... Oke dan maar aankleden en even op de laptop aan de bar mail checken. Ik kreeg een super glas verse jus de orange van Vangalis dus dat was weer even genieten.

Daarna brood gehaald bij de bakker en toen ik terugkwam liep het water van me af! Ik ben duidelijk niet gemaakt voor 40 graden!! Lekker zitten ontbijten op het balkon (Pap, de kaas is echt lekker!!!!) en toen werden we gehaald door de mevrouw van de scooter verhuur. Frans heeft een mooie scooter uitgezocht en daar kunnen we twee weken mee rond touren over Corfu.

J

Op de terugweg naar het hotel zijn we gestopt bij de eerste de beste souvenirshop om een wit shirt te kopen. Ik ben gisteren bewust niet lang in de zon geweest, maar toch lang genoeg om te verbranden. De eerste twee dagen even geen zon voor mij op mijn rug. Ik heb nu een mooi I Love Corfu shirt aan dus.

We gaan met de scooter op weg naar Paleokastritsa . Een plaatsje aan de andere kant van het eiland. Wat een uitzichten onderweg. In de baai van Peleokastitsa even de zee in gedoken en het was echt zo lekker om even af te koelen.

Op de terugweg zag Frans een bord naar Lakones. De hostess had verteld dat hier mooie vergezichten zijn, wij dus de berg op met de scooter. We konden helemaal naar de andere kant van het eiland kijken en in de diepte onder ons hele mooie helder blauwe baaien! Nou ze had dus niks gelogen, maar wel wat verzwegen. Op deze plek zit de mooiste loungebar die ik ooit gezien heb!! Dolce! Het zag eruit als een super chique NY nachtclub!!! Zit ik daar in mijn broekpak naar beneden gerold omdat ik geen korte broek bij mij heb en mijn I Love Corfy shirt!!! Maar wat een uitzicht en heerlijk koel omdat er een windje door de bar heen ging. Er zijn geen muren, maar glazen wanden dus je kijkt heel ver weg. De wanden lopen tot halverwege dus er staat een heerlijk briesje. Frans heeft twee cocktails uitgezocht en die van mij was zoooo lekker. Chocolade cream met Brandy! HMMMM!!!! Nadat we nog even op het dakterras (lijkt wel uit het 1000 en 1 nacht sprookje) hebben gekeken, gaan we terug naar Gouvia.

De wind op de terugweg voelde alsof er een föhn op ons stond. De zweetdruppels lopen vanuit mijn knieholtes naar beneden!!!


Reacties

Reacties

Wim.goossensen@ lijbrandt.nl

Hallo,mooi verhaal ovee lakones,wij willen binnenkorr naar golden fox in lakones en scooter huren ,is dat goed te doen met scooter de berg op en wat kost daar een scooter huren?,groetjes Liesbeth

Louise

Hi Liesbeth, het is goed te doen met de scooter. Ik heb geen idee wat de prijs van de scooterhuur was. Het is al een aantal jaar geleden en wij hebben via de hoteleigenaar een scooter geregeld. Fijne vakantie! het is super gaaf daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!