Lootje.reismee.nl

Meeting met de burgemeester van Hersonissos

Ik was vroeg wakker dus ben ik lekker op het strand op een ligbedje gaan liggen lezen. Er waren nog maar weinig mensen en met het geluid van de zee op de achtergrond was het heel ontspannen. De zon is nu ook nog niet zo sterk dus is het lekker.

Om tien uur ga ik Denise wakker maken en dan gaan we samen ontbijten. Het ontbijt in Sirens Beach is zeer uitgebreid en we zitten heerlijk in de schaduw vlakbij de zee te genieten van ons eten.

Hierna gaan we ons klaarmaken voor de afspraak met de burgemeester. Om half één worden we op het stadhuis van Hersonissos verwacht. Minas wacht ons op en ik rij achter hem aan naar het stadhuis. We drinken een koel glas water en wachten tot de burgemeester klaar is met zijn bespreking. Dan worden we naar binnen geroepen en heet de burgemeester Zacharias Doxastakis ons hartelijk welkom. We krijgen een boek over archeologische vondsten in Hersonissos en een dvd over Hersonissos. We zitten gezellig in zijn kamer en eten typisch Griekse lekkernijen en kletsen wat. Hierna komt het allerergste wat ik maar kan bedenken. We moeten voor de camera in het Engels vertellen waarom iedereen hierheen moet komen om hun vakantie te vieren. Nachtenlang heb ik dit geoefend, maar eenmaal zittend in de raadzaal op de plek van de burgemeester sla ik volledig dicht. Ik heb voor mijn gevoel een hoofd als een tomaat en het water loopt werkelijk van mijn rug af. Alles wat ik had bedacht om te vertellen komt er niet uit. Zelfs tijdens het stukje in het Nederlands wat ik erna doe, kom ik niet uit mijn woorden. Minas vraagt of ik het terug wil zien……. NEE is het antwoord! Ik ga dit noooit bekijken! Ik had ook nee kunnen zeggen, maar omdat je toch een stukje verantwoordelijkheid hebt heb ik het gedaan.

Minas verteld dat hij nog contact heeft met de gids wanneer we de tour gaan doen en ook gaat hij regelen met hotel Sirens Beach dat we maandag pas de kamer uit hoeven als we naar het vliegveld gaan en dat ik internet gratis krijg. Nu koop ik elke keer een kaart.

Na de afspraak op het stadhuis gaan we eerst iets drinken. We hebben dringend behoefte aan een sigaret en iets nats! We zitten op een terras en de eigenaar komt een praatje met ons maken en vertelt wat hij van de Nederlandse zaken hier vindt. Niks dus…. Ik snap het ook niet, je gaat toch niet naar Griekenland om een broodje frikandel te eten bij Hoek van Holland?

Nadat de frappe en de cola op zijn gaan we shoppen in Hersonissos. Denise dan want voor mij hoeft dit niet. Het leuke is dat ik een tas en een portemonnee koop en Denise niks.

Als we klaar zijn stappen we in de bloedhete auto en rijden naar het Lychnostatis Museum. Jammer genoeg is het museum gesloten en we gaan dus een andere keer. We wachten totdat Minas ons vertelt wanneer we met de gids op pad gaan en de andere dag kunnen we dus hierheen. Zaterdag en zondag hebben we al een tour geboekt dus zijn we hele dagen weg.

Eenmaal bij het hotel aangekomen gaan we naar de strandclub naast ons hotel (Beachclub Dolphin) en gaan daar zitten op een zeer comfortabele bank. We bestellen beide een Metaxa Cola en genieten van een appel waterpijp, de zon, het strand en de mensen om ons heen.

Als we teruglopen naar onze kamer is de zon verdwenen en hangen er donkere wolken boven de bergen naast ons.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!