Lootje.reismee.nl

Vertrek & aankomst appartementen Spyridoula (Corfu)

Nadat we gisteravond nog even een drankje hebben gedronken bij Luna en Denise (LY) gedag hebben gezegd, hebben mijn ouders ons om 12 uur weggebracht naar Schiphol. Het inchecken ging lekker snel en we zijn een drankje gaan drinken aan de bar boven. Uit het rookhok naast ons komt Peter van der Hurk lopen. Hij loopt vlak langs me en kijkt niet op of om! Ik zei het je al he mam...... ze dringen zich niet op! Stiekem hoop ik dat hij bij ons in het vliegtuig zit en dat ik een praatje aan kan gaan met hem om eens te horen hoe het met sommige mensen boven gaat. Helaas is dit niet het geval . Om half vijf taxiën we naar de polderbaan en nadat we zijn opgestegen val ik al snel in slaap. De nacht hiervoor met het noodweer in Den Haag gaat zijn tol eisen. Als ik wakker word gaat de piloot de landing al inzetten. Dat is nog eens snel reizen als je er niks van meekrijgt. Over zee landen we op het vliegveld van Kerkyra. De hoofdstad van Corfu.

De hostess van Oad staat ons op te wachten en vertelt dat het 38 tot 40 graden wordt dit weekend. Pfff! Ps Denise, het was een choas op het vliegveld en in Kerkyra met al die auto's....... moest gelijk aan ons in Kreta denken dalijk! Maar een uiterst relaxte buschauffeur brengt ons naar Spyridoula (hotel).

Het complex ziet er erg mooi uit met oude olijfbomen en mooie grote groene palmbomen. Aan het zwembad drinken we iets en eten we een tosti terwijl we op de kamersleutel wachten. We hebben een leuke kamer met een mooi balkon en een super uitzicht. Aan de voorkant staat een grote oranje schommelbank, wauw heerlijk zeg!

We gaan een uurtje slapen en dan hou ik het niet meer uit en loop naar het dorp om wat boodschapjes te halen bij de supermarkt. Twee tassen met water, Mythos, Metaxa, cola, chips en wc papier sleep ik de helling weer op naar het hotel. Snel mijn bikini aan gedaan en nu zit ik heerlijk te lezen op de schommelbank in de schaduw voor de kamer met een drankje en een sigaretje (Een pakje rode LM kost hier trouwens 3,40 euro). Wat een uitzicht! Het is hier half zes en er staat een heerlijk windje. In de zon is het nu nog niet vol te houden. Helmaal de eerste dag niet want ik verbrand levend. Ik zie eruit als een melkfles dankzij de ontbrekende zonuurtjes in Nederland! Als Frans wakker wordt gaan we lekker even zwemmen, maar voorlopig zit ik hier heerlijk! Vanavond even het dorpje in om te kijken waar de bakker zit. Kunnen we morgenochtend heerlijk ontbijten op ons balkon. Een kilo oude Stolwijkse kaas (thanks mam en pap! xxx), chocopasta, pindakaas, jam en Zaanse mayo heb ik meegenomen.... Haha typisch Nederlands I know, maar wel zo gezellig om je eigen ontbijt te maken. Bijna één van de leukste dingen van een vakantie!

Of het ontbijt morgen wat wordt betwijfel ik.... In geen velden of wegen een bakker te bekennen!

Ps WIFI niet beschikbaar in de kamer alleen bij de bar.... Het duurt dus even voor er weer wat op komt!

Reacties

Reacties

Carla en Ernst

Hoi hoi vakantie luitjes alereerst Frans nog gefeliciteerd met zijn verjaardag, het was erg leuk dat met die taart en champagne, als je hier was gebleven dan was je verzopen zoveel regen dat hier is gevallen, de verhaaltjes zijn erg leuk, nu maar verder genieten XXXXX

Mary

Wat leuk , ik ga ales volgen ... XX

Carla Meershoek

Louise, een erg boeiend reisverslag, zeg! Mooie en leuke foto's. Als het zou kunnen, zou ik zo op het vliegtuig richting Griekenland stappen.

Groetjes,
Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!