Lootje.reismee.nl

Koum Kouats & cocktails in Dolce (Corfu)

We hebben gisteravond weer in het hotel gegeten. Vangelis had een speciaal voorgerecht voor ons gemaakt. Brood uit de oven met olijfolie en hierop feta met kleine tomaatjes. Op onze laatste avond belooft hij een speciale tafel voor ons te maken met allemaal typisch Grieks eten. Ik verheug mezelf er nu al op. Ook heb ik min of meer mijn kinderen uitgehuwelijkt. Vangelis vroeg een foto van Denise en Romy en hij vond het twee leuke meiden en zag het wel zitten dat we een grote Griekse familie worden die hier het hotel gaan runnen. Dus sorry meiden, maar ik zie dat ook wel zitten dus ik heb ingestemd.... Hahaha! Grapje!

Vanmorgen geen dagelijkse chat met Denise. Ze is vrij en sliep nog. Dan maar direct naar de bakker en vanmiddag even kijken of ze online is.

We gaan vandaag naar de ‘Koum Kouats' fabriek om wat flessen voor thuis in te slaan. Allebei onze koffers waren 19 kilo op de heenweg dus er kan wel wat drank mee terug zonder dat we overgewicht hebben. Vangelis zei ons dat we moesten vertellen dat hij ons gestuurd had want het is een vriend van hem en dan krijgen we een speciale rondleiding. Helaas was er vlak voor ons een bus met toeristen aangekomen en het liep dus vol met Duitsers. We hebben uiteindelijk wel gekocht waar we voor kwamen dus dat is gelukt.

We rijden naar Paleokastritsa om een duik te nemen in de mooie baai. Het was er nu alleen zo vol met mensen dat het een beetje op Scheveningen leek dus we besloten eerst maar naar de loungebar ‘Dolce' terug te gaan. Voordat we naar huis gaan willen we nog één keer hier wat drinken en van het uitzicht genieten. Onderweg stoppen we om wat specerijen en een souvenir te kopen en dan gaan we weer de berg op naar Lakones. Frans neemt dezelfde cocktail als die ik de eerste keer had en ik neem een gemengd fruit drankje. Als we weggaan vertelt de eigenaar waar we de mooiste strandjes kunnen vinden in de buurt en tekent de weg op een blaadje voor ons.

We gaan dus naar Liapades op zoek naar het strand. Het privéstrandje waar hij ons heen stuurde was met de scooter niet te bereiken dus we zijn naar het ‘hoofd' strand gegaan. De zee was hier net zo lekker dus hebben we daar een duik genomen.

Het was weer aardig heet op de terugweg op de scooter dus toen we bij het hotel aankwamen ben ik lekker in de schaduw gaan zitten en Frans gaat nog even zwemmen.

Morgen de laatste dag hier. De tijd is zo snel voorbij gegaan!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!