Lootje.reismee.nl

Pantokrator poging II (Corfu)

Gisteravond hebben we weer een keer bij de Italiaan in Gouvia gegeten. Omdat ik niet wist wat ik moest nemen vroeg ik de serveerster wat ze mij kon aanbevelen. Scalapino was haar advies en het was inderdaad heerlijk. Twee heel dunne stukjes vlees met hierop een plakje bacon en daar weer bovenop mozzarella en tomaatjes. Er zat een heerlijke soort rijst bij. Ik zal zelf zoiets nooit besteld hebben, maar het was echt overheerlijk! We mochten niet afrekenen voordat we een glaasje Limoncello van het huis hadden gedronken. Dit krijg je in een klein glaasje dat uit de vriezer komt en is zo sterk dat je de alcohol in je neus voelt slaan! Hierna hebben we nog iets gedronken aan het zwembad bij het hotel en voor we het wisten was het alweer half twee. Het is ook zo gezellig om met iedereen te kletsen wat zij hebben gedaan en de verhalen van Vangelis te horen!

Vandaag hebben we een nieuwe poging gedaan om de hoogste berg, de Pantokrator, te beklimmen. Dit keer hadden we de juiste weg en we kwamen onderweg leuke kleine dorpjes tegen met gezellige dorpspleinen met grote olijfbomen in het midden en hieromheen een taverne. Heel leuk om te zien! Ook hadden we de mooiste uitzichten bij bijna elke bocht. Het was flink klimmen voor de scooter en ook een stukje voor mij omdat de scooter het niet trok met twee personen erop.

Boven op de Pantokrator staat een klooster uit de 17e eeuw. Het ziet er schattig uit, maar het staat in werkelijkheid tussen de zendmasten en de militaire antennes. Vanaf dit punt kijk je naar Albanië, het Griekse vastenland en over heel Corfu. WAT EEN UITZICHT! Het is zo ontzettend hoog hierboven en op de foto's zie je dat eigenlijk jammer genoeg niet zo goed. We hebben hier een fruitcocktail met ijs genomen om af te koelen. We zaten wel onder een parasol, maar het was er zo warm dat we al snel aan de tocht naar beneden begonnen. We rijden langs hele diepe afgronden en op sommige stukken staat geeneens een vangrail. Ik kan me voorstellen dat het heel inspannend rijden is!

Onderaan de weg kwamen we weer uit in het badplaatsje Ipsos. Hier hebben we een smoothie met verse aardbeien genomen en zijn toen de kristalheldere zee in gegaan.. Wat een mooie zee toch hier!

Frans ligt even in de zon aan het zwembad en ik zit op de schommelbank. Lekker in de schaduw. Het is mij te heet in de zon nog! De wind is gaan liggen dus er zijn gelukkig ook geen branden meer aan de gang!

Vanavond doen we het rustig aan en blijven waarschijnlijk in het hotel eten. Alweer een dag voorbij. Het gaat nu wel heel snel ineens hoor!

Reacties

Reacties

Mary.

Wat hebben jullie ..het vreselijk gezellig..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!