Lootje.reismee.nl

Cape Drastis, Canal d'Amour & een schoonheidsbehandeling op Loga Sun Beach (Corfu)

Vandaag wordt het 44 graden, maar toen ik vanmorgen brood ging halen stond er al een aardige wind dus het voelt minder heet als de voorgaande dagen.

Onze buren zijn vanmorgen om half zeven vertrokken en dat was ook wel te horen. Dit waren dezelfde lui die alle lege flessen bier, wijn enz. voor de deur hadden laten staan. Toen we de kamer uitkwamen om naar het Noorden van het eiland te gaan stond Nicolleta daar. Ze vertelde dat de troep die ze die avond achter hadden gelaten nog niks was vergeleken met hoe ze de kamer hadden achtergelaten. We zijn mee naar binnen gelopen en het was echt dramatisch!!!! De koelkast had opengestaan dus de hele vriezer zat vol met ijs. Overal lege flessen wijn en blikken bier, alle extra dekens en het beddengoed op de grond, de oven aangekoekt met verbrand eten en een vieze smerige afwas. Gelukkig hadden ze wel en fooitje achter gelaten om de pijn te verzachten. Een verlepte roos stond er in het tipbakje op het aanrecht........ SCHANDALIG!!!!!!

Wij gingen op weg naar Cape Drastis en Loga Sun Beach. Onderweg kwamen we langs Canal d'Amour en we hebben even die afslag genomen om te kijken. Nou het was leuk gezien te hebben, maar zeker geen foto moment waard!

Dan maar door naar Cape Drastis. Na een hele lange steil aflopende zandweg waren we er. Wat een uitzicht en wat een mooi plekje. Jammer dat er teveel wind stond. Normaal heb je hier kristal helder water en kan je van de kliffen afduiken de zee in. Nu was het veel te gevaarlijk en zelfs de man die hier boten verhuurd, had zijn tent gesloten.

Loga Sun Beach stond goed aangegeven dit keer. Daar was een zandstorm aan de gang! Op dit strand kan je een soort van klei van de kliffen afbreken en als je het dan nat maakt en op jezelf smeert moet het heel goed voor je huid zijn. Uiteraard moest ik dat ook even proberen. Nadat het een half uurtje ingetrokken was ben ik mezelf afgaan spoelen in de zeer hoge golven, maar ik moet zeggen mijn huid voelt heel erg zacht aan. Ik heb wat stukken afgebroken en meegenomen zodat we het thuis ook nog een keer kunnen gebruiken.

De zee kwam inmiddels zover dat het hele strand onder de golven was. We zijn dus maarweer naar boven geklommen en hebben daar een cocktail besteld. Frans heeft hem uitgekozen en ik moet zeggen dat hij overheerlijk was met allemaal vers fruit erin.

Op de terugweg was er zo'n gestreste Griek die in een bocht ons ging inhalen. Pffff hij moest vol in zijn remmen en een halve meter naast me zag ik de auto glippen en hoorde piepende remmen! Kijk dan is het best weer even eng op een scooter hoor. Overal langs de weg staan ook van die herdenkingshuisjes voor mensen die omgekomen zijn tijdens een ongeluk.

Nu zit ik weer voor de kamer op de ‘schommelbank' en het stormt nu werkelijk heel hard! Nicolette heeft net alle bloempotten weggehaald en uit de wind gezet. Er komen luchtbedden, dolfijnen en rubberen banden uit het zwembad voorbij gevolgen. De bank schommelt vanzelf en de reisgids vloog ook weg..... Ik ben benieuwd wat voor weer we morgen hebben. Ze zeggen 8 graden lager.

Terwijl ik dit op internet plaats is er dichtbij een brand aan de gang. We horen de sirenes van de brandweerauto's. Door de harde wind is het een probleem om watervliegtuigjes op te laten stijgen. Door dezelfde wind kan de brand echt een probleem worden. We ruiken het en zien de rook. Het is zeer dichtbij. Hopelijk gaat het goed komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!