Lootje.reismee.nl

Kassiopi & Bateria Beach (Corfu)

Vanmorgen na mijn dagelijkse chat met Denise eerst op zoek gegaan naar een apotheek. Ik maakte er van de week al een grapje over, maar gisteravond leken mijn voeten net op olifantenpoten. Het enige verschil was dat ze nog net niet grijs waren. Ik kon mijn tenen niet meer bewegen en zelfs mijn slippers zaten strak en het deed echt pijn. Ik heb met twee dekens onder het voeteneinde geslapen en alhoewel ze er iets beter uitzagen was het nog niet best. Bij de apotheek zei de vrouw dat het kwam doordat ik weinig beweeg en de extreme hitte. Nou dat klopt wel, het enige loopje is naar de bakker ’s ochtends. Ik heb vochtafdrijvende pillen en als het niet minder wordt dan moet ik naar een dokter. Kijk dat heb je ervan als je gaat zitten, eten, drinken en niet beweegt. Nadat ik dit gehoord had ben ik maar doorgelopen naar het dorp om toch die kuitspieren even te gebruiken.

Na het ontbijt gaan we op weg naar Kassiopi. Een havenplaatsje van waar je Albanië aan de overkant kan zien liggen. In deze plaats hebben Nero en Cicero allebei gelogeerd voordat ze met hun schip naar Italië konden varen. Het is werkelijk een heel leuk dorp en rond de haven zijn allemaal winkeltjes en restaurantjes. We gaan zitten in een zaakje direct aan het water en bestellen hier een Blackberry smoothie om de dagelijkse vitamines weer binnen te krijgen.

Dan rijden we door naar Bateria Beach. Tussen de bomen door zien we het strandje beneden ons al liggen. Wat een mooi gezicht. Via een uit de rotsen gehouwen trapje gaan we het kiezelstrand op. Snel de waterschoentjes aan en de zee in. Het water is lauw, maar geeft toch verkoeling. Wat een mooi strand met uitzicht op Albanië. Het verbaast ons dat het zo rustig is hier. We gaan op een rots zitten met onze voeten in het water om op te drogen voor de rit naar het hotel terug.

Vangelis heeft ons een andereroute terug geadviseerd. Een mooie weg over de Pantrokrator langs olijfbossen en kleine dorpjes. Hij heeft niets teveel gezegd. Hellingen vol olijfbomen en tussendoor hele hoge cipresbomen. We stoppen een paar keer voor een foto en een slok water.

We komen uit bij het plaatsje Ipsos en we nemen hier nog een drankje. We zitten direct aan het strand op nog geen 5 meter van de zee. Weer zo’n mooie locatie. Frans heeft een grote Mythos bier en ik een Metaxa mixje, op de bon staat 6,50. We snappen de verhalen vanuit Nederland niet waarin verteld wordt dat Griekenland zo duur is geworden. Bestel eens op Scheveningen een halve liter bier en een mixje. Ik verwacht dat je dan het dubbele kwijt bent! En dan heb je nog niet eens het uitzicht wat wij nu hebben.

Op de aanlegsteiger voor ons ligt een boot en je kunt voor 5 euro pp een boottocht maken in deze boot met een glazen bodem. Bij de blauwe grotten mag je van de boot af om een duik te nemen op een spectaculaire locatie (in de blauwe grotten). LEUK! Willen we ook doen! Volgens mij hebben we tijd tekort hier en Frans stelt voor een weekje langer te blijven…… hmmm jammer, maar het werk roept na volgende week en ik wil ook wel weer de kids zien!

We zitten weer op de beruchte schommelbank, dit keer met een stokbroodje kruidenboter. We hebben 70 kilometer gereden vandaag op de scooter. Frans is moe van het concentreren en ik heb een houten reet. We gaan zo even kijken wat we morgen gaan doen. Zoveel te zien nog hier op dit mooie groene eiland.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!