Lootje.reismee.nl

Pelekas & Kaisers Throne (Corfu)

Gisteren hebben we rond half elf heerlijk aan het zwembad van het hotel gegeten. We namen Pastitio, een soort van Griekse Lasagna en het was echt super lekker. Hierna wilden we een keer vroeg naar bed, maar Vangelis liet ons niet gaan. Nog één drankje van het huis.... en toen was het weer half twee.

Vanmorgen was ikvroeg wakker. Eerst weer even chatten met Denise die onderweg was naar haar werk. Ik hing over het balkon met de laptop anderskan ik geen gebruik maken van de wifi. Regen en onweer in Den Haag vannacht. Ik beloof haar dat ik een beetje zon mee terug neem.

Vandaag voor het eerst zonder t shirt de zon in. Goed smeren dus anders loop ik de rest van de vakantie met mijn mooie Corfu shirt. Echt bruin zullen we niet worden want het is te heet om in de zon te liggen. Fijn ook een zwarte handdoek, het lijkt wel of ik op de ovenplaat ga liggen als ik uit het water kom.

De planning voor vandaag is het dorpje Pelekas en daarna het stille zandstrand van Mirtitissa. We nemen twee bevroren flessen water mee want het is echt belangrijk om genoeg te drinken. Overdag dan want 's avonds is het geen probleem.

Pelekas is een schitterend authentiek dorpje met kleine straatjes, taverne's en snoezige winkeltjes. Overal mooie planten en bomen tegen de gevels aan. Veel toeristen zie je niet omdat een bus hier niet kan komen. We rijden helemaal naar boven waar de ‘Kaisers Throne' is. Een plekje waar keizer Wilhelm II naar de zonsondergangen keek als hij in zijn paleis Achillion op Corfu verbleef. Ik snap wel waarom. Jee wat een uitzicht zeg!

Hierna gaan we op weg naar Mirtitissa en we stoppen nog heel even voor een drankje. Het uitzicht van de zaak was geweldig, maar de bediening niet echt vriendelijk. Beter gezegd echt niet! Dit is de tweede keer deze week al dat we ergens iets gaan drinken met een mooi uitzicht en dat de mensen niet aardig zijn. Blijkbaar hoeven ze niet hun best te doen om mensen binnen te krijgen want het uitzicht doet het werk voor ze.

Onderweg naar het strand rijden we langs een dorpje waar het Agios Nicolas kerkje uit de 13 eeuw is. Het dorpje was 10 huizen groot, maar het kerkje hebben we niet gevonden! Raar want het stond ook met een bordje aangegeven. Het is te warm om te zoeken dus we rijden door.

De weg naar het strand gaat steeds steiler naar beneden en als we denken dat we er zijn blijkt dat we nog eens 200 meter moeten dalen. Dit gaat de scooter niet trekken. Naar beneden misschien nog wel (het wegdek is erg slecht met kiezels en gaten), maar naar boven zeker niet. Ik zie mezelf niet 200 meter klimmen in deze hitte. Dat gaat Lo niet trekken! Jammer want het strand ziet er beeldschoon uit. We rijden door naar het strand bij Ermones. Hier duiken we in de hoge golven om af te koelen en we hoorden het water gewoon sissen.

Terug naar het hotel, maar eerst even naar de haven van Gouvia. Kijken waar we vanavond gaan eten. Er is weer een wekelijkse BBQ in het hotel, maar 1x is wel genoeg om mee te maken dus we doen niet mee dit keer. De haven isgroot en er ligt zelfs een heel groot schip voor anker, maar er is geen 1 restaurant of café. Raar hoor. We rijden terug en zien dan een Italiaans restaurant achter in het dorp. Dat gaan we vanavond proberen. Ik wil vanavond gelijk even kijken voor souvenirtjes.

Bij het hotel duiken we nog even het zwembad in en nemen een pita Gyros en dan weer naar de ‘schommelbank'. Voeten in een koud bad en laptopje op schoot.

Reacties

Reacties

Mary

Geweldig!
Een sissende zee , moet ik meemaken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!