Lootje.reismee.nl

Pantokrator poging I (Corfu)

Frans heeft gisteravond met Vangelis afgesproken dat als Ajax tegen Olympiakos speelt zij samen hierheen gaan. Wij mogen dan gebruik maken van een kamer hier en dan gaan ze samen naar de wedstrijd. Vangelis in een Ajaxshirt en Frans in een Olympiakos..... shirt! Nu de loting maar afwachten in augustus. Wel heel leuk!

Vandaag zijn we de Pantokrator wezen beklimmen. Uiteraard niet lopend, maar met de scooter. Dit is de hoogste berg van Corfu met op de top een klooster uit de 17e eeuw. Onderweg wilden we de het spookdorp Paleo Chorio gaan bezoeken. Dit hele dorp staat al leeg sinds de Tweede Wereld Oorlog. Eerst hebben we de scooter volgetankt omdat we al gehoord hebben dat het een heftige klim is en sommige zonder benzine zijn gekomen omdat de scooter zoveel power moet maken.

Vol goede moed beginnen we hieraan. In het begin trekt de scooter het nog redelijk. Weliswaar met een hoop kabaal en waarschijnlijk hadden we lopend sneller geweest. Onderweg naar boven is het bloedheet en het wegdek wordt steeds slechter en slechter. Twee keer moest ik gaan lopen omdat we niet vooruit kwamen. (kan je nagaan hoeveel kilo's er na 5 dagen al bijzitten.......) Net als we denken dat we terug moeten omdat het niet haalbaar is komen we op een heel mooi stuk geasfalteerd wegdek. We hebben weer hoop dat het toch gaat lukken, maar dan ineens houdt het wegdek op en komen we op een bergpad vol rotsen. Onze missie eindigt hier dan ook. Op de terugweg naar beneden maak ik nog wat foto's. (Nee Denise, zoveel heb ik er nog niet gemaakt!!!) We vermoeden dat we een verkeerde weg naar boven hebben gekozen. Vanavond maar even vragen aan Vangelis.

Onderweg naar het strand zijn we gestopt in Ipsos en hebben een heerlijke smoothie van rode vruchten gedronken aan de boulevard. Toch elke dag even een glas vitamines nemen naast alle cocktails, Metaxas en Mythos.

Terug in het hotel wilden we nog even zwemmen en in de schaduw gaan liggen. Helaas hebben alle mensen hun badlakens op de ligbedden gegooid en zijn vertrokken met onbekende bestemming! Ik heb het 5 minuten volgehouden in de zon en ben toen maar naar ‘de schommelbank' gegaan. Toen onze buren in bikini en zwembroek uit hun kamer kwamen zonder handdoek wist ik gelijk dat zij één vanschuldige waren van de bedjes..... Buurman vertelde dat ze lekker even hadden gelegen in de kamer en vroeg waarom ik niet aan het zwembad lag.

Wink
Dat was een inkoppertje voor mij. Ik zei heel aardig, tja op alle bedjes in de schaduw hebben asociale mensen hun badlakens gegooid en zijn vervolgens weggegaan..... Hierop antwoordde de buurvrouw met een rood hoofd, OOO dat hebben we ook gedaan, sorry! WHAHAHA!

De thermometer hiervoor in de zon geeft 48 graden aan. Het is echt gewoon niet normaal. Nu merk ik toch dat ik een klein beetje Engels bloed heb. Ten eerste functioneer ik niet meer in deze hitte en ten tweede zien mijn voeten en enkels er erg Engels uit. Ze zijn zo opgezwollen. Ik heb minstens maat 44 nu.......... ps Denise de Samaria kloof is nog maar de vraag hoor. Ik geloof niet dat ik 16 km in deze tempratuur door een kloof wandelen red!!!! Ook met 30 graden is dat niet te doen. Een stelletje hier heeft die korte (naam ben ik vergeten) gelopen van 6 km en die haden al last en toen was het niet eens zo warm!

We eten vanavond lekker hier. De mensen uit de omgeving komen hier ook eten dus het schijnt lekker en goed eten te zijn. Ik kijk ernaar uit. Heerlijk aan de rand van het zwembad een Grieks gerecht eten.

Reacties

Reacties

Denise

Hahaha niet zo aanstellen we gaan die kloof gewoon lopen!

Diana

Geweldig gedaan! Echt mijn dinnie Lootje. Heel leuk om te lezen:-) Have fun Allebei dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!