Lootje.reismee.nl

Traditionele BBQ (Corfu)

Vandaag in de planning, een rustig lui dagje. Vannacht rond half drie waren we wakker en het was bizar heet in de kamer. Zo heet dat ik er eng van werd. De deuren open zetten durfde ik niet omdat er nogal wat zwerfkatten lopen hier. Zal me toch niet gebeuren dat er eentje gezellig binnen komt wandelen.... dus maar even wat drinken en weer proberen te slapen. Als ik wakker word pak ik heel zachtjes mijn horloge uit de la om te kijken hoe laat het is. Shit half acht pas en nu... lezen dan maar. Dat hou ik een half uur vol en dan ga ik naar het zwembad waar wifi is om Denise een bericht te sturen en mijn nagel te checken! De badkamervloer is 5 cm hoger dan de rest en in het donker niet zichtbaar totdat ik mijn teen er zowat afliep. Het deed wel wat pijn, maar toen ik het licht aandeed zag ik allemaal bloeddruppels op de vloer. Oei toch maar even pleister op doen.

Het is nu al onwijs warm. Vangalis de eigenaar is ook al aan het werk en samen met hem regel ik een taart voor Frans. Vanavond tijdens de ‘traditionele' bbq zal hij hem brengen met kaarsjes en een fles champagne. Daarna loop ik naar het dorp, maar een bakker zie ik niet. Dan maar aan het zwembad ontbijten en aansluitend naar het (verkoop)praatje van de hostess luisteren.

Het ontbijt was uistekend en we zaten geweldig aan het zwembad. Dan besef je hoe goed we het eigenlijk hebben. Jammer alleen van die smerige witte kat die uit was op ons eten!

Na het praatje duiken we het water in en brengen we de dag door in en aan het zwembad. Om 5 uur drinken we een drankje en dan gaan we naar de kamer. Frans heeft airco geregeld dus het is heerlijk koel. Tempratuur in de kamer is 31 graden!

De bbq start met een tafel met voorgerechten. Heerlijk!!!!! Daarna komt het vlees en tussendoor dansen sommige de Sirtaki. Voor mij te warm................ Hahaha! Niks voor mij dus! Voor het nagerecht kwam ging Vangalis langs alle tafels en fluisterde iedereen iets in. Uiteraard dat er iemand jarig was en of ze mee wilde zingen allemaal. Frans had niks door. De lichten gingen uit en Frans had nog niks door. Iedereen ging ‘lang zal ze leven' zingen en Frans had nog steeds niks door en ging zelfs meezingentotdat Vangalis met de taart met kaarsjes naar hem toe kwam en toen ging er een lichtje branden. Frans kreeg een heerlijke fles champagne. Uiteraard hebben we de taart en champagne gedeeld met de mensen aan onze tafel.

Na nog een drankje of twee (drie, vier) aan de bar te hebben genomen zijn we naar onze kamer gegaan. Tempratuur buiten om half een, 28 graden!

Met een lekker Grieks muziekje op doen we onze laatste dingen en dan gaan we slapen. Althans Frans, ik ga nog effe dit schrijven en waarschijnlijk zo nog even terug naar het zwembad (wifi) om het te plaatsen.

Morgenochtend broodjes halen (de bakker hier dicht op zondag) en dan met Vangalis een scooter halen. Heel goed insmeren met factor 120 morgen want ik zag er vanavond al uit als een tomaat terwijl ik alleen in het zwembad in de zon ben geweest en voor de rest onder de parasol. Dat belooft wat!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!